субота, 5. април 2008.

Gospodar Betmenova



Šminka je jedan od osnovnih elemenata koje skoro svi betmenovi super-neprijatelji komuniciraju. Takodje je slučaj i da evil caracters u filmu ''Lord of the rings'' koriste šminku u velikoj meri, i šminkom komuniciraju u većini zadatih situacija.
Pitanje koje se nameće je: da li se i pozitivci šminkaju? Ne. Pozitivci se uglavnom ne šminkaju. I
kada to rade,oni to rade maloj meri, diskretno. Da li je ta perspektiva seksistička ili pak homofobična, i ako jeste, zašto je to tako? Na primer betmen. On ima masku i kostim, oni imaju svoju jasnu funkcionalnu ulogu: 1. On je skroman i ne zeli publicitet. 2. Kostim je od specijalnih materijala, pa je u stvari pancir koji ga stiti od metaka. 3. Kostim je u stvari sam po sebi složena mašina puna oružja i gadgeta koje betmen koristi u borbi protiv zla. 4. Kostim ima silikonske implante koji čine da betmen izgleda kao da je snažan, speman i izdržljiv, znači funkcija i estetika. Pingvin i ledeni su prešminkani, dok Jocker ima trajnu šminku koju je dobio teškim hemijskim trovanjem. Frodo je potpuno prirodan i nema trunku šminke, dok orke stavljaju na svoje lice i telo layere šminke raznih boja. Negativci, logično je, gube bitke i umiru in large numbers. Ako je gay jos uvek, barem, blago negativna konotacija, onda jedan od zaključaka može biti, da je jasno zašto su negativni likovi našminkani.
Objavio: Andra

Punk i šminka


Punk je muzičko-ideološki pokret koji je nastao i aktivno se razvijao od 1970. do 1978. na prostorima Engleske, SAD i Australije. Glavni nosioci pokreta bili su članovi muzičkih sastava Sex Pistols, The Clash, The Ramones, G.B.H., The Exploited... Do 1978. se proširio na mlađe populacije širom sveta. Od 1980. počinje da jenjava i da menja svoju osnovnu formu u nove izvedene pravce kao što su hard-core i neke druge forme rock-a.
Glavna ideologija punkera bila je anarhija. Oni su otvoreno prezirali svaki autoritet počevsi od policije,vojske, političara pa do monarhističkih nosioca svih titula uključujući i samu kraljicu. Jedan od prvih javnih nastupa grupa Sex Pistols izvela je na brodu koji je plovio Temzom. Na tom priformansu su izveli pesmu God save the queen u kojoj pevaju da kraljica nije ljudsko biće, i da je lično zaslužna za vladavinu fašističkog režima u Engleskoj. Taj nastup je grubo prekinula rečna policija, čime je doprinela da Pistolsi dobiju na značaju i obezbedila im odličan start u smislu besplatnog marketinga, koji je Malcolm Mc Laren, njihov idejo - tvorac odlično iskoristio naprvivši od Pistols - a jedan od najvećih bendova i brandova XX veka. Šmin
ka igra veliku ulogu u procesu definisanja nosioca punk revolucije. Od ispeglanih pantalona i košulja, jednobojnih urednih cipela i frizura punkeri prave opozit; dronjave prljave pantalone, Dr. Martiens čizme, kožne jakne prepune bedževa i oznaka pripadnosti pokretu. Frizure su jako maštovite i neobične, puno jeftinog nakita, zihernadla umesto minđuše, puno šminke skoro scenske, prenaglašenost u svakom smislu bili su svakodnevnica jednog pankera. Interesantno je da taj odrpani i jeftin izgled uopšte nije lako postići. Jedan panker ili pankerka morao/la je da se sprema satima, da namešta frizuru i da se šminka dugo da bi postigao željeni izgled, što je prilično u suprotnosti sa načelima punka. Kontradiktorno, ali efikasno. Punk je krajem 1970. postao svetski trend, prihvaćen i od siromašnih, a i od bogatih mladih ljudi (sa tom razlikom da su pripadnici bogatijeg sloja lažno moralisali i skrivali svoju pripadnost bogatoj eliti disciplinom žickanja na ćošku za pivo, što je bila standardna disciplina pankera). Anarhija kao osnovna ideologija pankera je bila u sukobu sa bilo kojom strukturom vlasti, pa je i sam pokret bio buntovnički. Svako osporavanje vladajućih struktura i autoriteta na svim nivoima bilo je toplo pozdravljano sa strane pripadnika punk pokreta. Danas punk moda ima svoje mesto u visokoj modi, mnogi kreatori i dizajneri promovišu elemente punk opreme u svojim kreacijama, takođe se naširoko koriste boje i šminka koje su patentirali pankeri i pankerke širom sveta boreći se sa establishmentom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka.
Objavio: Andra

Kratka istorija


Prvi arheološki dokazi o upotrebi šminke, pronađeni su u drevnom Egiptu četiri hiljade godina pre nove ere. Stari Grci i Rimljani su takođe koristili šminku u razne svrhe. Osnovna uloga šminke se najčešće svodila na sakrivanje mana ili isticanja prednosti. Šminka služi i kao nosilac određene poruke za auditorijum. Na primer kod Afričkih ili Amazonskih plemena određene boje nose poruku pripadnosti plemenu, grupi, porodici ili položaj u plemenskoj hijerarhiji. Ta funkcija je ostala do danas. Američke i Južno Američke bande na ulicama se prepoznaju po bojama garderobe koju nose, tet
ovažama i frizurama. Potreba za obeležavanjem i neverbalnim izražavanjem stavova zastupljena je u svakodnevnom životu, olakšava komunikaciju među ljudima. Šminka je jedan od sigurnih načina da se postigne dobar i brz rezultat. Kroz istoriju šminka menja svoj oblik i tehničke karakteristike, ali njena funkcija se ne menja, samo širi svoj dijapazon delovanja.
Čitava carstva nastaju na ljudskoj potrebi za šminkanjem. Velike korporacije stano smišljaju nove načine da prodaju svoju robu u vidu karmina, maskara, pudera... šminkaju se i staro i mlado, i muško i žensko. Nove poja
ve kao što su metro-seksualci, transseksualno orijentisane individue, dosta doprinose ovoj industiji. Novi materijali i tehnološke mogućnosti XXI veka rapidno unapređuju šminku i njene tehnike.
Showbiz industrija je jedan od najvećih pokretača takozvane cosmetics - industry. Sva veća imena umetnosti filma i pozorišta, muzičke umetnosti pa i sporta su nosioci perjanice neke od vodećih kozmetičkih brandova.
Objavio: Andra