
Prvi arheološki dokazi o upotrebi šminke, pronađeni su u drevnom Egiptu četiri hiljade godina pre nove ere. Stari Grci i Rimljani su takođe koristili šminku u razne svrhe. Osnovna uloga šminke se najčešće svodila na sakrivanje mana ili isticanja prednosti. Šminka služi i kao nosilac određene poruke za auditorijum. Na primer kod Afričkih ili Amazonskih plemena određene boje nose poruku pripadnosti plemenu, grupi, porodici ili položaj u plemenskoj hijerarhiji. Ta funkcija je ostala do danas. Američke i Južno Američke bande na ulicama se prepoznaju po bojama garderobe koju nose, tet
ovažama i frizurama. Potreba za obeležavanjem i neverbalnim izražavanjem stavova zastupljena je u svakodnevnom životu, olakšava komunikaciju među ljudima. Šminka je jedan od sigurnih načina da se postigne dobar i brz rezultat. Kroz istoriju šminka menja svoj oblik i tehničke karakteristike, ali njena funkcija se ne menja, samo širi svoj dijapazon delovanja.Čitava carstva nastaju na ljudskoj potrebi za šminkanjem. Velike korporacije stano smišljaju nove načine da prodaju svoju robu u vidu karmina, maskara, pudera... šminkaju se i staro i mlado, i muško i žensko. Nove poja
ve kao što su metro-seksualci, transseksualno orijentisane individue, dosta doprinose ovoj industiji. Novi materijali i tehnološke mogućnosti XXI veka rapidno unapređuju šminku i njene tehnike.Showbiz industrija je jedan od najvećih pokretača takozvane cosmetics - industry. Sva veća imena umetnosti filma i pozorišta, muzičke umetnosti pa i sporta su nosioci perjanice neke od vodećih kozmetičkih brandova.
Objavio: Andra
Нема коментара:
Постави коментар