субота, 5. април 2008.

Kratka istorija


Prvi arheološki dokazi o upotrebi šminke, pronađeni su u drevnom Egiptu četiri hiljade godina pre nove ere. Stari Grci i Rimljani su takođe koristili šminku u razne svrhe. Osnovna uloga šminke se najčešće svodila na sakrivanje mana ili isticanja prednosti. Šminka služi i kao nosilac određene poruke za auditorijum. Na primer kod Afričkih ili Amazonskih plemena određene boje nose poruku pripadnosti plemenu, grupi, porodici ili položaj u plemenskoj hijerarhiji. Ta funkcija je ostala do danas. Američke i Južno Američke bande na ulicama se prepoznaju po bojama garderobe koju nose, tet
ovažama i frizurama. Potreba za obeležavanjem i neverbalnim izražavanjem stavova zastupljena je u svakodnevnom životu, olakšava komunikaciju među ljudima. Šminka je jedan od sigurnih načina da se postigne dobar i brz rezultat. Kroz istoriju šminka menja svoj oblik i tehničke karakteristike, ali njena funkcija se ne menja, samo širi svoj dijapazon delovanja.
Čitava carstva nastaju na ljudskoj potrebi za šminkanjem. Velike korporacije stano smišljaju nove načine da prodaju svoju robu u vidu karmina, maskara, pudera... šminkaju se i staro i mlado, i muško i žensko. Nove poja
ve kao što su metro-seksualci, transseksualno orijentisane individue, dosta doprinose ovoj industiji. Novi materijali i tehnološke mogućnosti XXI veka rapidno unapređuju šminku i njene tehnike.
Showbiz industrija je jedan od najvećih pokretača takozvane cosmetics - industry. Sva veća imena umetnosti filma i pozorišta, muzičke umetnosti pa i sporta su nosioci perjanice neke od vodećih kozmetičkih brandova.
Objavio: Andra

Нема коментара: